SorsiCorti meets KimuakSorsiCorti incontra Kimuak

A tribute to Kimuak, a prestigious project for the promotion, circulation and distribution of Basque short film, created to overcome the problem of lack of state funding for audiovisual production in a short time has become an important international entity. For years SorsiCorti participates in the dissemination of the “buds” of Kimuak, and during this evening offers you a selection of the best work that animated the previous editions of the festival. Friday, March 22, 2013 at 21:00 at Cinema De Seta, Palermo.

AHATE PASA
by Koldo Almandoz / Spain 2009 / 12’
Suddenly, ducks cross the screen.

LA GRAN CARRERA
by Kote Camacho / Spain 2010 / 7’
The year 1914. The Lasarte racetrack announces a race with a never-before-seen prize for the winning horse. Eight of the best horses and mares in the world have registered. Fans and heavy betters from all the continents gather to participate in the great event: the Half Million Grand Prize.

LA MEDIA PENA
bySergio Barrejon / Spain 2011 / 14’
At dawn, an executive is about to shoot himself in his office. When he is just about to pull the trigger, the unexpected arrival of the cleaning lady interrupts him. The executive can only manage to hide and spy on her.

7:30 DE LA MAÑANA
by Nacho Vigalondo /Spain 2003 /8’
A woman enters a restaurant one morning – only to be met with silence instead of people talking.

COTTON CANDY
by Artiz Moreno / Spain 2008 / 11’
Cold always complicates things.

ÁMÁR
by Isabel Herguera / Spain 2010 / 8’
Inés travels to India to visit her friend Ámár, who has been living in a mental institution for years. Inés remembers the last days they spent together and her promise to return.

BUCLE
by Artiz Moreno / Spain 2011 / 2’ 30”
A man gets up and prepares coffee. A man gets up and prepares coffee. A man gets up and prepares coffee.

MAQUIÑA
by Gabe Ibáñez / Spagna 2006 / 17’
A girl breaks through pain and bewilderment to discover her new essence and finds the way to reconcile with mankind.

Un omaggio a Kimuak, prestigioso progetto per la promozione, diffusione e distribuzione del cortometraggio basco, nato per ovviare al problema della mancanza di fondi statali per la produzione audiovideo, in poco tempo è diventato un’importante realtà a livello internazionale. Da anni SorsiCorti partecipa alla diffusione dei “germogli” di Kimuak, e in occasione di questa serata vi propone una selezione dei migliori lavori che hanno animato le precedenti edizioni del festival. Venerdì 22 marzo 2013 alle 21:00 presso il Cinema De Seta, Palermo.

AHATE PASA
di Koldo Almandoz / Spagna 2009 / 12’
E di colpo le anatre attraversano lo schermo.

LA GRAN CARRERA
di Kote Camacho / Spagna 2010 / 7’
Anno 1914. L’ippodromo Lasarte annuncia una corsa con un premio mai visto prima per il cavallo vincente. Otto dei dieci migliori cavalli e giumente al mondo parteciperanno. Tifosi e fanatici scommettitori provenienti da tutto il mondo si riuniscono per partecipare al grande evento: il Gran Premio da mezzo milione.

LA MEDIA PENA
di Sergio Barrejon / Spagna 2011 / 14’
All’alba, un manager è sul punto di spararsi un colpo nel suo ufficio. Nel momento in cui sta per premere il grilletto, l’arrivo inaspettato della donna delle pulizie lo interrompe. Decide di nascondersi e di spiarla.

7:30 DE LA MAÑANA
di Nacho Vigalondo /Spagna 2003 /8’
Un giorno come tanti, nel caffè dove fa colazione ogni mattina, una donna nota qualcosa di strano: tutti i clienti e i camerieri sono seduti in perfetto silenzio, con gli occhi bassi, nessuno tocca la colazione…

COTTON CANDY
di Artiz Moreno / Spagna 2008 / 11’
Il freddo complica sempre le cose.

ÁMÁR
di Isabel Herguera / Spagna 2010 / 8’
Inés si reca in india per visitare il suo amico Ámár, che vive in un istituto psichiatrico da anni. Inés ricorda gli ultimi giorni che avevano trascorso insieme e la sua promessa di tornare.

BUCLE
di Artiz Moreno / Spagna 2011 / 2’ 30”
Un uomo si sveglia e si prepara un caffè. Un uomo si sveglia e si prepara un caffè. Un uomo si sveglia e si prepara un caffè.

MAQUIÑA
di Gabe Ibáñez / Spagna 2006 / 17’
Attraverso il dolore e lo sconcerto, una ragazza scopre la sua nuova natura e trova la strada per riconquistare l’armonia persa.